torsdag 22 mars 2012

När någon uttalar dessa ord...

så osäkrar jag mitt vapen. För att travestera en historisk person. Människans förmåga att uppfinna nya förljugna begrepp och benämningar synes vara outtömmlig. Här kommer några relativt nya på min långa lista....

Barnfattigdom - Ett ord som används av högavlönade sossar och andra i den politiskt korrekta karriären för att socialbidragsnivåerna skall höjas.

Kärleksinvandring - Det benämningen används när någon här i landet tar hit en partner från ett annat land. Självklart är det ofta fråga om just kärlek men inte så sällan är det ett arrangerat äktenskap inom släkten där partnerna har ringa eller ingen talan eller någon som gifter sig med en svensk för att få ett ekonomiskt eller på andra sätt bättre liv.

Generös - Ja då blir jag bara förbannad rakt av och det tänker jag inte ens motivera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar