måndag 28 maj 2012

En Sd-ares äktenskap. :-)

 Ja det här är ju ändå till syvende och sist en blogg och då sdkall man väl åtminstone ibland vara lite privat och bjussa på sig själv.

 Jag har ju varit gift ganska länge nu och barn har vi med. För att förebygga missförstånd älskar jag min fru över allt på jorden och jag kan inte tänka mig någon jag kan leva lyckligare med. Ja vårt äktenskap har väl haft sina ups and downs och ibland har det väl nästan sett ut att ta slut.

 Vi konstaterade ett par positiva saker häromdagen som skett till det bättre:

 Vi är väl båda lika dumma som vanligt men vi har ömsesidigt börjat lära oss att ofta vara förståndiga när den andra är dum och vise versa.

 Dessutom konstaterade vi att vi har det gemensamt att vi båda är klantiga och saktfäriga att hacka lök eller skiva tomater.

 Som grädde på moset har vi aldrig någonsin haft särskilt olika tankar om hur vi vill vara mot vårt  barn. Olika tankar om vad som slarvigt kallas barnuppfostran kan vara nog så förödande för ett äktenskap om man inte lyckas prata ihop sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar