måndag 28 maj 2012

Invandrares brottslighet på Gotland

Den har väl funnits men under det senaste året har den blivit mycket tydlig på ön. Den mesta eller jag tror nästan all grova den grova brottsligheten med bränder, hot och våld kring restaurangbranchen på ön är invandringsrelaterad i de fall den klarats upp. Samma sak verkar gälla det väpnade rånet nyligen mot en guldsmed i Visby.

I den senaste narkotikahärvan där över 50 personer är åtalade är inslaget mycket tydligt. Av de fem som varit häktade fram till rättegången är tre med utländska namn. Av de elva andra som varit frihetsberövade i härvan har 5 utländska namn. I allmänhet är de utländska namnen typ asyl och mellanöstern.

Gotland har 4,7 % personer som är födda i annat land. Av dessa är många finländare, thailändare, polacker, balter,  andra europeer osv. I kriminaliteten är det dock folk från mellanöstern som utmärker sig.

Det här som jag skriver kommer ALDRIG de gotländska tidningarna eller radion nämna.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med om att det är ett problem att vissa invandrargruppers brottslighet, som i vissa fall är upp till 100% högre inte diskuteras. Anledningen till att media och andra drar sig för det är sannolikt att SD och liknande grupperingar gärna vill använda dessa fakta inte för att hjälpa människorna ifråga eller lösa problemen, utan till att hålla icke önskvärda invandrargrupper utanför Sveriges gränser.

    SvaraRadera
  2. För ett par år sedan var det en annan sverigedemokrat på Gotland som pekade på invandringens inverkan på brottsligheten på ön. En gotländsk poliskommisarie (Fredrik Persson?) sa då i en radiointevju att "invandrare är inte på något sätt överrepresenterade som förövare". Ett mycket felaktigt, för inte säga lögnaktigt, påstående då och skulle han säga samma sak vore det tyvär ännu felaktigare. Jag som jag skrev i det här blogginlägget börjar asylinvandringen bli mycket märkbar på ön i brottsligheten. (Det skall tilläggas även ibland brottsoffer)

    Du skrev då en insändare/eller ledarartikel där du gav denne polismans uttalande till intäkt för att kritisera Sd.

    Det är bra att du nu tänkt om eller blivit mer upplyst.

    Helt häpnmadsväckande är detta inte enda gången polisen på ön går ut med helt felaktiga påståenden av politiska skäl det har den tyvär också gjort angående den sk brottsvågen i Klintehamn.

    Nej jag tror faktiskt inte på den här förklaringen att "ni" inte kan prata om asylinvandringens avigsidor och för att det då skulle spela oss kritiska i händerna. Jag tror snarare att det finns ett kompakt ointresse för asylinvandringens faktiska konsekvenser både för vårt samhälle i Sverige och för de människor som kommer hit. Det viktiga verkar vara att få göra "goda gärningar" därav namnet på min blogg. Allra tråkigast är att ni inte gör dessa goda gärningar på egen bekostnad.

    Den utlösande faktorn för min del att söka medlemskap i Sd var störningarna av Sd-mötet på Almedalsbiblioteket och trots att jag röstat på partiet sedan 1998 så kändes det då trots att jag inte var närvarande som dax att stå upp för mina åsikter. Du Johan Malmros var nog den ende utanför Sd som uppmärksammade det odemokratiska i mobbens beteende då och det skall du ha stort tack och erkännande för.

    SvaraRadera